NOTE öppnar NOTE Lab

Elektroniktillverkaren NOTEs prototypverkstäder i Kista, Norrtälje, Lund, Göteborg och Torsby uppgraderas till NOTE Lab. Igår gick startskottet för ett unikt arbetskoncept som införs i hela NOTE-koncernen under 2003. Konceptet ger högre servicenivå, effektivare återkoppling till kunderna och lägre produktionskostnad. Samtliga NOTE Lab får en stärkt koppling till världsledande produktionsexpertis inom industrisegmenten medical, optical, telecom, vehicle och automotive. Serviceutbudet fördjupas på alla fem orter. På NOTE Lab i Kista invigdes igår avancerad utrustning för test av EMC (Electro Magnetic Compability), vilket endast finns på ett fåtal platser i Sverige. EMC-testerna kontrollerar dels hur en ny elektronisk produkt stör annan elektronik i sin omgivning, dels hur redan befintliga produkter stör den nya produkten. Invigningen i Kista lockade närmare 100 personer från olika företag i elektronik-branschen. För ytterligare information, välkommen att kontakta NOTE-koncernens informatör Ann Lewerentz på 0176-793 29, ann.lewerentz@norrtelje.note.se. Mer om NOTE på www.note.se