Samarbetsavtal har tecknats mellan Novada AB och LUVIT AB

Report this content

Samarbetsavtal har tecknats mellan Novada AB och LUVIT AB Novada AB är genom ett nytt och utökat partneravtal med LUVIT AB såväl innehållsleverantör och återförsäljare. Det innebär att Novada kan erbjuda kompletta "eLearningpaket" med såväl LUVIT's programvaror för eLearning som skräddarsytt material för webb-baserad utbildning och kompetensutveckling. "På en alltmer snabbrörlig och konkurrensutsatt marknad ställs det helt nya krav på lärandet inom alla organisationer. Det måste vara individstyrt, lättillgängligt och engagerande. Kortare ledtider krävs för kompetensutveckling precis som för alla andra processer i ett företag", säger Stig Norberg, VD Novada AB. "LUVIT AB och Novada AB har haft olika former av samarbete sedan starten. Genom detta nya avtal kommer Novada AB att via sin rikstäckande säljkår marknadsföra LUVIT's programvaror som det verktyg som används i koncernens produktion, administration, distribution och utvärdering av webb-baserat lärande", säger Sven Johansson, VD Novada Competence. Novada Competence är en rikstäckande utbildningsleverantör som satsar stort på bl.a. eLearning, både som innehålls- och tjänsteleverantör samt som teknikpartner. "Användarvänlighet, tillgänglighet och pedagogiskt fokus har varit avgörande för vårt val att välja LUVIT. Novada blir i kraft av samarbetet ett av få företag i Sverige som har både tekniska och pedagogiska förutsättningar att fullt ut implementera e-learning som affärskritiskt system i organisationer.", säger Stig Norberg VD Novada AB, som är mycket positiv till samarbetet med LUVIT AB. "Alltför ofta sker utbildningsinsatser som en isolerad företeelse inom en organisation. Novada Competence närmar sig behovet av utbildning och kompetensförsörjning utifrån ett helhetsperspektiv, vilket gör dem till en intressant partner för LUVIT. Det är utifrån samma perspektiv som vi utvecklar våra programvaror.", säger Magnus Nyhlén, VD LUVIT AB. Om e-learning E-learning är distribution, administration och kommunikation av kunskap som bygger på användning av alla typer av elektroniska media. Genom e-learning blir lärandeprocessen effektivare och ger bättre resultat, genom användning av interaktiva elektroniska media såsom Internet, Extranet och Intranet, som satellitsändningar, ljud- och videoband, interaktiv Tv och CD-ROM. Marknaden för e-learning kan delas upp i tre olika affärsområden; innehållsleverantörer, tjänsteleverantörer och teknik-leverantörer. Innehållsleverantörer författar och publicerar kunskapsinnehåll. Tjänsteleverantörer tillhandahåller värdeskapande kringtjänster som portaler, design av innehåll samt anpassning och utveckling av befintliga tekniska system för e-learning. Teknikleverantörer utvecklar system som möjliggör e-learning som exempelvis affärssystem för kunskaps och kompetenshantering eller författarverktyg för olika typer av media och format. Fakta om LUVIT LUVIT AB utvecklar programvaror för kunskaps- och kompetenshantering inom medelstora- och större företag och organisationer. LUVIT's strategi är att etablera partnersamarbeten med ledande lokala aktörer inom IT-konsulting, innehållsproduktion och utbildning för att kunna erbjuda en helhetslösning för eLearning för varje enskild kund. Partner i Sverige är bland andra WM-Data, Icon Medialab och Lernia. LUVIT har i dag 50 anställda med kontor i Lund och Stockholm. Bildmaterial och ytterligare information finns på www.luvit.com. Fakta om Novada Competence Competence är en av nordens mest erfarna multimedialproducenter för företags- och konsumentmarknaden. Competence kombinerar kreativitet med pedagogik och levandegör uppdragsgivarnas budskap. Målet är att skapa kunskapslösningar som hjälper våra kunder att göra bättre affärer. Ambitionen är att skapa landets bästa multimedia- och Internetlösningar för företag. Företaget är uppdelat på två avdelningar; Konsultavdelningen som producerar multimedialösningar för näringslivet, cd-rom, Internet och Intranet. En avdelning som också står till tjänst med konsult- och strategitjänster. För ytterligare information kontakta: Stig Norberg, VD Novada AB, 040-25 09 01 eller 0708-40 90 01 alt. Stig.norberg@novada.com Sven Johansson, VD Novada Competence, 0708-11 48 11 eller sven.johansson@componline.org Magnus Nyhlén, VD LUVIT AB, 0736-33 12 81 eller magnus.nyhlen@luvit.com Novada AB ( publ ) är en snabbväxande IT-koncern som arbetar med Systemintegration och Internet i kombination med säkerhetsteknologi och bredbandskommunikation inom business to business. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena Communication, Nova Com, Competence, Consulting och Infrastructure & System. Huvudkontoret ligger i Malmö och filialkontor finns i Stockholm, Lund, Kungsbacka, Helsingborg, Halmstad, Kristianstad, Karlshamn, Sundsvall och Karlskrona. Genom de olika förvärv som genomförts under våren ökas omsättningen till ca 250 Mkr och antalet anställda till ca 120 personer. Novada är noterat på AktieTorget och avser att ansöka om notering på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/05/20000905BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/05/20000905BIT00050/bit0002.pdf