ObsteCares innovation- utvald på mellanösterns största affärsevent inom healthcare

ObsteCares har valts ut till ”Innov8 talks” som hålls i samband med ”Arab Health” i Dubai, i slutet på januari 2019. Varje dag under fyra dagar får 8 utvalda start-ups möjlighet att under 8 minuter, presentera sitt företag och unika, innovativa erbjudande för besökarna samt en expertpanel. Panelen som utgörs av experter och investerare, utser varje dag den bästa pitchen.

ObsteCares innovation, att mäta mjölksyra i fostervatten, ger förlossningsläkarna mer information om kvinnans och livmoderns status och förmåga. Det är ett viktigt verktyg för att individanpassa användningen av värkstimulerande dropp, oxytocin och minimerar antalet onödiga kejsarsnitt.

”-Det är så kul att vi blivit utvalda och får den här chansen. Våra produkter borde vara ett självklart verktyg på varenda förlossningsklinik världen över. När det nu finns ett sätt att erbjuda en individanpassad behandling vid värksvaghet, en tryggare förlossning för mamma och barn och som dessutom ger besparande vårdkostnader, är det ju fantastiskt att vi väljs ut för att få presentera det”, säger Johan Itzel, VD för ObsteCare AB.

Eventet, som är mellanösterns största, har ca 85 000 besökare, drygt 4150 utställande företag från mer än 65 olika länder. Ett område inne på mässan kommer att handla enbart om innovationer, där företag erbjuds möjlighet att ställa ut och demonstrera sina produkter och innovationer för beslutsfattare och investerare. Precis i anslutning till det kommer presentationerna att hållas, vilket gör dem lättillgängliga för besökarna att lyssna till.

Läs mer på www.obstecare.com

För mer information kontakta:

Citat