ABN AMRO installerar OM Technologys OneWorld Settlement System

GEMENSAMT PRESSMEDDELANDE FRÅN ABN AMRO OCH OM TECHNOLOGY ABN AMRO installerar OM Technologys OneWorld Settlement System NEW YORK/HONG KONG, 15 maj, 2000 - ABN AMRO Asia Ltd och OM Technology har ingått ett avtal som innebär att ABN AMRO Asia Ltd kommer att installera OM Technologys OneWorld Settlement system. Den första delen av OneWorld Settlement-systemet levereras i augusti och ska vara installerat på 12 asiatiska marknader vid slutet av året. - Som en av världens största och mest respekterade banker har ABN Amro behov av IT-lösningar som fungerar över flera landgränser, vilket ställer stora krav på settlement-system, säger Magnus Karlsson Böcker, VD OM Technology. OneWorld Settlement-systemet löser deras problem; det är en kostnadseffektiv, global lösning som är lätt att implementera och som skapar flexibilitet för ökande volymer i en så kallad straight-through- processing miljö. OneWorld Settlement används på flera marknader i Asien och Europa. För mer information om OneWorld Settlement, se www.omtechnology.com OM Technology OM Technology är världens ledande leverantör av transaktionsteknologi till finansiella marknader och energimarknader. Affärsenheten Securities Systems utvecklar och marknadsför handlar-, orderhanterings- och settlementsystem, och möjliggör helhetslösningar för så kallad straight- through-processing. OM Technology ingår i OM-koncernen. Moderbolaget, OM Gruppen, är noterat på OM Stockholmsbörsen. ABN AMRO Asia Limited ABN AMRO Asia Limited är en ledande aktiemäklare med närvaro på alla större börser i Asien/Stilla havsregionen. ABN AMRO Asia är en del av ABN AMRO Gruppen, världens sjätte största bank, räknat på totala tillgångar. Den holländska bankgruppen har fler än 100 000 anställda och finns i 76 länder. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta: Damian Dressick Marketing Communications, OM Technology +1 (212) 269-0200 x2081 damian.dressick@omgroup.com Bruce Shu Head of Corporate Communications and Marketing ABN AMRO Asia Ltd. (852) 2102-2251 bruce.shu@ap.abnamro.com Magnus Karlsson Böcker, VD OM Technology, vVD OM Gruppen, +46 8 405 66 44 Anna Eriksson, informationschef, OM Gruppen +46 8 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00630/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00630/bit0002.pdf