Board of Trade Clearing Corporation väljer OM Technologys SECUR Clearing System

GEMENSAMT PRESSMEDDELANDE FRÅN BOTCC OCH OM Board of Trade Clearing Corporation väljer OM Technologys SECUR Clearing System Chicago/Stockholm, 24 maj 2000 - Board of Trade Clearing Company (BOTCC) och OM Technology tillkännager idag att BOTCC väljer OM Technologys SECUR Clearing System som en central del i BOTCCs infrastruktur för clearing. - OM Technologys lösning var i alla avseenden den mest attraktiva bland alternativen. SECUR förser oss med funktionalitet och flexibilitet idag och för framtiden och kommer att addera till BOTCCs befintliga clearing- expertis, säger Tom Hammond, Executive Vice President på BOTCC. - Vi är väldigt glada att BOTCC, ett av världens ledande clearinghus, har valt vår teknologi. Detta är ett viktigt genombrott för OMs clearinglösningar på den hårt konkurrensutsatta amerikanska marknaden och ett tecken på vilken tyngd vår teknologi har nått, säger Magnus Karlsson Böcker, VD OM Technology. OM Technology OM Technology är världens ledande leverantör av transaktionsteknologi till finansiella marknader och energimarknader. OM Technology ingår i OM- koncernen. Moderbolaget, OM Gruppen, är noterat på OM Stockholmsbörsen. BOTCC BOTCC är världens största oberoende clearinghus. Det är det enda clearing- huset med AAA-rating och är finansiellt väl försäkrat. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Magnus Karlsson Böcker, VD OM Technology 08-405 66 44 Anna Eriksson, informationschef, OM Gruppen 08-405 66 12 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00970/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00970/bit0002.pdf