Carl Johan Högbom väljs in i VPCs styrelse

Carl Johan Högbom väljs in i VPCs styrelse På VPCs ordinarie stämma idag valdes OM Stockholmsbörsens VD Carl Johan Högbom in som ordinarie styrelseledamot. I samband med Statens, Stockholms Handelskammares och Industriförbundets försäljning av sina aktier i VPC till de svenska affärsbankerna SEB, Handelsbanken, Föreningssparbanken och MeritaNordbanken sommaren 1999 erhöll OM en option att köpa 11 procent av aktierna i VPC. Optionen innehöll också en rättighet att tillsätta en styrelseledamot och det är på detta mandat som Carl Johan Högbom nu tillträder. - Det ska bli väldigt spännande att vara med och forma den framtida utvecklingen inom clearing och settlement av aktieaffärer. VPC tillsammans med OM Stockholmsbörsen har alla möjligheter att se till att vi ytterligare förstärker Sveriges roll som en av de mest effektiva och likvida aktiemarknaderna i världen, säger Carl Johan Högbom. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Carl Johan Högbom, VD OM Stockholmsbörsen +46 8 405 68 72 Anna Eriksson, informationschef, OM Gruppen +46 8 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00970/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00970/bit0002.pdf