Stefhan Klang utsedd till VD för OM XACT Fonder

Stefhan Klang utsedd till VD för OM XACT Fonder Stefhan Klang tillträder den 1 juni tjänsten som VD för OM XACT Fonder AB, ett dotterbolag till OM Gruppen inom affärsområdet Transaction. OM XACT Fonder är ett nybildat bolag med uppgift att marknadsföra och passivt förvalta börshandlade fonder. Bolaget har ansökt hos Finansinspektionen om tillstånd att bedriva fondverksamhet. Stefhan Klang, som är 44 år gammal, har under det senaste året arbetat som VD för Travsportens Utvecklingsbolag, dessförinnan var han marknadschef inom OM Gruppen. OM är ett världsledande företag med en unik kärnkompetens - transaktionsteknologi. OM äger och driver börser och clearingorganisationer, bland annat OM Stockholmsbörsen, OM London Exchange, OM Räntebörsen och Jiway. OM utvecklar och säljer också IT- lösningar till marknadsplatser och dess aktörer på finansiella marknader och energimarknader runt om i världen. OM har idag lokal närvaro i 11 länder. Moderbolaget OM Gruppen är börsnoterat på OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Niklas Midby, affärsområdeschef Transaction, OM Gruppen 08-405 67 32 Stefhan Klang 070-269 28 71 Jakob Håkanson, Chef Investor Relations, OM Gruppen 08-405 60 42 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT01210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT01210/bit0002.pdf