Ytterligare en börs väljer OMs system

Ytterligare en börs väljer OMs system Sydney Futures Exchange (SFE), den största derivatbörsen i Asien/Stilla Havs-regionen, och OM Technology, en av världens ledande leverantörer av transaktionsteknologi, offentliggör idag att SFE har valt OM Technologys SECUR Clearing System som nästa generations clearing-plattform. SFE kommer att använda SECUR som plattform för clearing och settlement för alla sina befintliga produkter. Robert Elstone, VD för SFE, säger: "SFE har som strategi att erbjuda kostnadseffektiv och flexibel clearing och settlement till den australiensiska och asiatiska marknaden genom sitt dotterbolag Sydney Futures Exchange Clearing House (SFECH). OMs SECUR Clearing System gör det möjligt för SFECH att snabbt introducera nya produkter och tjänster. Här kombineras OM Technologys starka rykte och internationella närvaro med SFEs strävan att skapa affärs- och användarmässiga fördelar." "Det här är ett viktigt steg för OM Technology i att stärka vår position som en ledande teknologileverantör till börser i Asien såväl som vår position som teknologileverantör för clearinglösningar. Vi hälsar med glädje SFE välkomna som partner till OM Technology, säger Magnus Karlsson Böcker, VD för OM Technology. SFE är en av de ledande derivatbörserna och clearinghusen i Asien/Stilla Havs-regionen. Genom sitt helt elektroniska handelssystem SYCOM® erbjuder SFE sina kunder access till sina marknader dygnet runt och från hela världen. SFE äger "New Zealand Futures and Options Exchange" och erbjuder clearing och settlement-tjänster via sitt dotterbolag SFECH. OM Technology är en av världens ledande leverantörer av transaktionsteknologi till finansiella marknader och energimarknader. OM Technologys moderbolag, OM Gruppen, är noterat på OM Stockholmsbörsen. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta: Magnus Karlsson Böcker, VD OM Technology 08-405 66 44 Anna Eriksson, Informationschef, OM Gruppen 08-405 66 12 Matthew Gibbs, Manager Media and Corporate Relations, SFE +61 2 92560494 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT00200/bit0002.pdf