Förändring i nominering till OMs styrelse

Förändring i nominering till OMs styrelse Styrelseledamoten i OM Nils-Fredrik Nyblaeus har meddelat att han inte står till förfogande för omval på ordinarie bolagsstämma den 19 mars. Med anledning härav kommer Nomineringskommittén att föreslå att sju styrelseledamöter utses i stället för åtta, som angivits i kallelsen till stämman. OM är en världsledande leverantör av transaktionsteknologi. OM erbjuder systemlösningar och hanterar drift av system för banker, mäklarfirmor, börser, clearinghus, värdepapperscentraler och andra finansiella institutioner samt aktörer på världens energimarknader. OM har mer än 300 kunder i 20 länder över hela världen. OM äger och driver också börser och clearingverksamhet och har verksamhet i 10 länder. OM är noterat på Stockholmsbörsen. För mer information, besök www.om.com. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta: Anna Eriksson, informationschef, OM 08 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/07/20030307BIT00910/wkr0001.pdf