London Precious Metals Clearing Ltd väljer OMs outsourcinglösning

London Precious Metals Clearing Ltd väljer OMs outsourcinglösning London Precious Metals Clearing Limited ("LPMCL") har valt OM som partner för driften av deras web-baserade elektroniska marknadsplats för clearing av handel i guld- och silvertackor. Applikationen levereras av LBT Computer Services, en leverantör av IT-tjänster och partner till OM. LPMCL är det företag som övervakar de dagliga avslut som görs i den London-baserade marknaden för guld och silver, som drivs av sex medlemmar från The London Bullion Market Association ("LBMA"). I augusti clearades i genomsnitt 14,3 miljoner uns guld per dag (till ett värde av 5,1 miljarder US dollar) och 97,8 miljoner uns silver (till ett värde av 490 miljoner US dollar). - LPMCL ser fram emot att få arbeta med OM och LBT för att ta fram ett elektroniskt matchningssystem, vilket kommer att förstärka clearingtjänsterna på guld- och silvermarknaden i London, säger LPMCL. - Vi är glada att välkomna LPMCL, den ledande organisationen för clearing av ädelmetaller, som kund till OM. Även om det är en relativt liten order, så är avtalet viktigt för oss då det stärker vår relation till parterna på guld- och silvermarknaden i London samtidigt som det stärker OM som en leverantör av outsourcinglösningar för tredjepartssystem, säger Carl-Magnus Hallberg, ansvarig för affärsområdet Global Services i London. Om LPMCL LPMCL är det gemensamma företag som startats av sex medlemmar i LBMA för att driva utvecklingen av ett elektroniskt clearingsystem i syfte att ersätta det existerande systemet, där clearing av handeln utförs via telefon och/eller fax. Om OM OM är en världsledande leverantör av lösningar och tjänster som skapar effektiva värdepapperstransaktioner. OM är en del av OMHEX, den största marknadsplatsen för värdepapper i Norden och en ledande leverantör av marknadsplatstjänster till finans- och energimarknaderna. För mer information om OM, vänligen besök www.om.com. För mer information eller kommentarer, kontakta Carl-Magnus Hallberg, President Global Services 08 405 73 85 Anna Eriksson, informationschef 08 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00610/wkr0001.pdf