OM levererar ny integrerad handels- plattform till Singapore Exchange Ltd

OM levererar ny integrerad handels- plattform till Singapore Exchange Ltd Singapore Exchange Ltd. (SGX) har valt OM som leverantör av en ny integrerad handelsplattform. Den nya marknadsplatslösningen CLICK XT(TM), kommer vara den första helt integrerade handelsplattformen i världen som stöder all handel, såväl traditionell aktie- och derivathandel som avancerad gränsöverskridande handel. Avtalet inkluderar licens, projektimplementering och support av systemet. SGX kommer kalla det nya systemet SGX QUEST (SGX Quotation and Execution System for Trading). CLICK XT(TM) är den nya generationen av OM's CLICK(TM) lösning, världens mest spridda system för marknadsplatser. CLICK(TM) skapar en ny industristandard, genom att systemet stöder flera marknader på en och samma plattform inklusive all handel i aktier, derivat, räntor, el och andra finansiella produkter. Fler än 25 börser i världen drivs av OM's robusta och högpresterande teknologi för marknadsplatser som möjliggör effektivt genomförande med hög kvalitet och global anslutning. "SGX har alltid försett marknadsdeltagarna med samma effektiva tillgänglighet och transparenta prisbild, så vi har inte samma debatt här som på andra marknader. Med SGX Quest kommer såväl privata som institutionella investerare att få snabbare access till handel och hedge-möjligheter för både aktie- och derivatmarknaderna. Detta är i linje med SGX fokus på att ge bättre service till våra kunder," säger Hsieh Fu Hua, VD SGX. "Det är en ära att bli vald till SGX teknologipartner när denna milstolpe inträffar; att leverera världens första integrerade handelsplattform - en plattform som möjliggör global anslutning och som förenklar anslutningen mellan SGX och andra marknader," säger Magnus Böcker, VD OMHEX. "Avtalet stärker OM's position som en ledande leverantör av teknologi till marknadsplatser i Asien- och Stillahavsregionen - en region där vi kommer fortsätta att utveckla långsiktiga kundrelationer baserade på vår förmåga att leverera service med hög kvalitet samt ge våra kunder påtagligt ekonomiskt resultat." För ytterligare information, var vänlig kontakta: Klas Ståhl, President, OM Technology +46 8 405 6035 Maria Andark, tf informationschef, OMHEX +46 8 405 73 50 OM OM är en del av OMHEX, den största värdepappersmarknaden i norra Europa och en ledande leverantör av marknadsplatslösningar och service till finans- och energimarknader. Idag, litar över 300 kunder i 10 länder till OM's teknologi för att driva deras verksamhet och säkra deras kritiska system. För mer information, besök oss gärna på www.omhex.com. CLICK XT(TM) CLICK XT(TM) är nästa generation av CLICK(TM) marknadsplats lösning. CLICK(TM) används av fler börser än någon annan marknadsplats lösning i världen idag och har hjälpt mer än 20 börser i Asien- och Stillahavsregionen, Europa och Nordamerika att bli ledande elektroniska marknadsplatser. Börser som använder CLICK(TM) genererar mer än 40 000 handelstimmar per år och levererar en marknad för fler än 200 000 instrument. I genomsnitt processas över 70 000 000 order via CLICK(TM) varje dag. Därutöver är mer än 350 av världens ledande finansiella institutioner anslutna till CLICK(TM). Singapore Exchange Singaporebörsen (Singapore Exchange Ltd - SGX) är Asien- och Stillahavsregionens första integrerade aktie- och derivatbörs. Den invigdes den 1 december 1999, efter samgåendet av två etablerade och respekterade finansiella institutioner - Singaporebörsen (the Stock Exchange of Singapore, SES) och Singapores internationella monetära börs (the Singapore International Monetary Exchange (SIMEX). För mer information, besök gärna www.sgx.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT00180/wkr0001.pdf