Singapore Exchange vinner pris för sitt handelssystem baserat på teknologi från OMX Singapore Exchange (SGX) har vunnit det prestigefyllda "2004 Adaptive Enterprise Award" för att ha skapat världens första integrerade handelsplattform för handel i aktier och derivat, baserat på teknologi från OMX. The Adaptive Enterprise Award delas ut varje år av tidningen Business Week och Hewlett Packard i Asien till det företag som har förändrat sin verksamhet genom ett innovativt användande av IT. SGX byggde sin handelsplattform - SGX Quotation and Execution System (SGX Quest) - för att stödja flera marknader på en enda plattform, så att internationella investerare får tillgång till flesta möjliga alternativ för sin värdepappershandel. Flexibiliteten i lösningen innebär att SGX kan fortsätta att bygga strategiska allianser och gå in på nya marknader utan att behöva investera i ytterligare handelsplattformar, vilket leder till högre effektivitet för såväl SGX som dess kunder. Det var dessa behov som fick SGX att basera handelsplattformen SGX Quest på OMX' CLICK XT® lösning. Genom att stödja alla typer av transaktioner, från traditionell handel i aktie- och derivatprodukter till framtida gränsöverskridande handel är CLICK XT väl positionerat för att stödja SGX i deras strävan att bli ett finansiellt centrum i Asien. "Att se våra kunder lyckas med hjälp av våra lösningar och vår teknologi är den bästa belöning som vi som teknologileverantör kan få," säger Klas Ståhl, chef OMX Technology. "Vi skickar våra varma gratulationer till SGX för denna vinst för en innovativ lösning." För mer information, vänligen kontakta: Klas Ståhl, Chef OMX Technology 08 405 6035 Anna Rasin, informationschef 08 405 6612 About OMX Technology | OMX Technology is a global company with expertise in how to make securities transactions more efficient. Known for its fully electronic marketplace platforms, OMX Technology is a world leading provider of transaction technology, processing and outsourcing solutions for the financial and energy markets. OMX Technology has over 100 customers in 20 countries and is the largest commercial provider of marketplace systems to the world's major exchanges. OMX Technology is a division of OMX, a company that also owns and operates exchanges, clearing organizations and central securities depositories, and has operations in 11 countries. For more information, please visit www.omxgroup.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/09/20041109BIT20480/wkr0001.pdf

Om oss

OMX driver norra Europas största värdepappersmarknad samt erbjuder driftstjänster och systemlösningar till företag på finans- och energimarknader världen över.