Martin Linde föreslår som ny Styrelseordförande i Optifreeze

Valberedningen i Optifreeze har föreslagit Martin Linde som ny Styrelseordförande i Optifreeze.

Martin Linde har tidigare varit styrelseordförande i OptiFreeze, ett uppdrag som han lämnade 2017. Linde har en bakgrund inom livsmedelsindustrin där han har haft ett antal olika positioner såsom koncernchef och VD samt olika roller inom marknadsföring och försäljning. Utöver detta har Linde varit engagerad i ett antal noterade startup-bolag.

”Det är riktigt glädjande att ha lyckats att engagera Martin Linde till Optifreeze igen. Martin har den kompetens som krävs för att coacha bolaget i den lanseringsfas man nu är inne i. Dessutom har han en kort uppstartssträcka då han känner både bolaget och personerna väl. Jag kan inte annat än önska Martin Lycka till”, säger Johan Möllerström, ordförande i valberedningen.

”Optifreeze är ett bolag som ligger mig varmt om hjärtat. Jag blev glad och stolt när jag fick frågan om jag kunde hjälpa till. Bolaget har gjort fantastiska framsteg sedan jag var aktiv senast i bolaget och jag ser med tillförsikt framtiden an. Framför allt är det globala avtalet med Syngenta som jag vill lyfta fram. Jag tror inte alla förstår hur stort det är att ett litet startup-bolag i Lund lyckad skriva ett stort avtal med ett av världens största bolag. Det bevisar att här finns en riktigt stor potential och att bolaget nu går från innovationsbolag till att bli en spelar att räkna med”, säger Martin Linde.

Eda Demir Westman, VD OptiFreeze AB

Kalkstensvägen 16, 224 78, Lund, Sverige.

+46 706 006 799, eda.demir@optifreeze.se

www.optifreeze.se