Penser Access: Opus - Opus starkaste kvartal någonsin

Opus redovisar sitt starkaste kvartal någonsin vad gäller nettoomsättning och EBITDA. Inom bolagets samtliga segment ökade omsättningen och marginalerna y/y, trots internationell expansion. Den organiska tillväxten uppgick till 12%, primärt drivet av EaaS (Equipment as a Service) och divisionen Intelligent Vehicle Support. Trots rekordkvartal tyngdes periodens resultat med en orealiserad valutakursförlust på SEKm 48 hänförd till den argentinska pesons värdeminskning mot USD under kvartalet, vilket resulterade i ett negativt resultat på SEKm 27. Då Opus fortsätter att leverera imponerade lönsamhet, trots expansion, justerar vi upp våra EBITDA-estimat för 2019 och 2020 med drygt 3%, och samtidigt bibehåller försäljningsestimaten. Vi ser fortsatt hög potential i aktien till en medelhög risk.

Läs den fullständiga analysen på: https://epaccess.penser.se/analys/opus-starkaste-kvartal-nagonsin/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bankaktiebolag. Läs mer på www.penser.se