Ortivus AB (publ) Delårsrapport januari - mars 2003

Ortivus AB (publ) Delårsrapport januari - mars 2003 · Omsättningen ökade med 40 % till MSEK 58,7 (41,8). · Rörelseresultatet uppgick till MSEK 11,4 (5,3) och resultatet efter skatt uppgick till MSEK 6,9 (3,5). · Vinsten per aktie uppgick till 0,50 kr (0,25). · Under första kvartalet har beställningar erhållits från Sverige, Storbritannien och Kina av MobiMed-enheter till ett värde av MSEK 40,7 varav knappt hälften med leverans under resten av 2003. · Bedömningen lämnad i bokslutskommunikén för 2002 kvarstår; Förutsättningar finns att för verksamhetsåret 2003 uppnå ett koncernresultat efter finansiella poster i nivå med utfallet för 2002. Ortivus Ortivus utvecklar, tillverkar och marknadsför system och produkter som övervakar patienters medicinska tillstånd i ambulanser, på sjukhus och i hemmet. Ortivus verksamhetsområden är patientövervakning och beslutsstöd vid akut hjärtsjukdom, pre-hospital övervakning samt analysverktyg vid utredningar av sömnstörningar. Ortivus startades 1985 i Sverige. Dotterbolag är etablerade i Storbritannien och USA. Sedan januari 1997 är Ortivus AB noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00830/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00830/wkr0002.pdf Hela rapporten