Helenius nästa boxningsmatch är mot Dillian Whyte

Paf sponsrade boxaren Robert “The Nordic Nightmare” Helenius kommer att gå en av sina största matcher hittills i karriären. Helenius möter högt rankade britten Dillian Whyte på Principality Stadium i Cardiff den 28 oktober och vinnaren erhåller WBC silverbältet.

- Visst är jag nervös men på ett bra sätt. Vi har snackat igenom beslutet och nu tar vi chansen. Jag blir ju inte direkt yngre och alla motståndare på väg uppåt ska jag vinna över, säger Robert Helenius.

Matchen mot Dillian Whyte sker inför en storpublik på mer än 70 000 personer. Matchen arrangeras i samband med världsettan Anthony Joshuas match mot bulgaren Kubrat Pulev.

Läs hela nyheten och intervjun med Robert Helenius på

Hälsningar,

Markus Sundman, Helenius Manager
markus@thenordicnightmare.com

Ludvig Winberg, Sponsorship Manager Paf
ludvig.winberg@paf.com

Om oss

Paf är ett nordiskt spelbolag som grundades 1966 på Åland för att generera vinst till samhällsnyttiga ändamål. Vi blev ett av de första spelbolagen online när vi 1999 tog verksamheten till nätet. Många av Paf.coms spel har skapats av vår egen Games Studio och finns därmed bara hos oss. Vi är prisbelönta och branschledande inom ansvarsfullt spelande. Paf bedriver också fysisk spelverksamhet ombord på över 30 kryssningsfartyg på Östersjön och Nordsjön. Paf har cirka 400 anställda från över 30 olika länder och vi har kontor på Åland samt i Helsingfors, Stockholm, Riga, Tallinn, Oslo, Norrköping och Madrid. Paf (Ålands Penningautomatförening) licensieras och kontrolleras av Ålands landskapsregering. Under 2018 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 111,8 miljoner euro och gjorde en vinst på 24,6 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.