Helenius tränar med världsmästaren Wilder

Helenius berättar också att kontraktet för nästa match är undertecknat

Robert Helenius åker till USA för att träna med världsmästaren Deontay Wilder. Det blir ett två veckor långt träningsläger i Wilders hemstad Tuscaloosa i Alabama, tillsammans med tränaren Johan Lindström.

- Wilders team hörde av sig och de ville ha oss dit  för att få bra sparring i slutdelen av hans träningsläger. Egentligen vill jag inte resa så långt för träning men det här är bra träning för mig också, säger Robert Helenius.

Helenius har tidigare varit på träningsläger med bland annat Anthony Joshua, Wladimir Klitschko, Tyson Fury och Alexander Povetkin. Nu kan han även bocka av Deontay Wilder på listan av träningspartners.

Helenius tror att inbjudningen även är ett tillfälle för det amerikanska teamet att studera Helenius stil som boxare.

- De vill säkert även scouta hurudan jag är inför en eventuell framtida match. Men jag ser samma fördelar för mig själv, säger Helenius.
- Desto mera vinklar jag kan få på boxningen desto bättre är det. Wilder har en så pass egen stil så därför är det här bra träning för mig, tillägger Helenius.

Matchkontraktet är klart

Helenius berättar också att kontraktet för nästa match är undertecknat men utan att avslöja vem han möter eller när matchen ska gå.

- Det är en boxare som är högre rankad än mig och jag kommer inte att gå den matchen i Finland, mer än så kan jag inte säga det här skedet, säger Robert Helenius.

Helenius nyhet: https://www.paf.com/sv/betting/helenius-training-with-wilder
Helenius videohälsning: https://www.youtube.com/watch?v=pUPe_uU7BPc

Bilderna och videon är fria för publicering.
Text och foto: Paf

För mer information kontakta:

Ludvig Winberg
Corporate Communication Manager
ludvig.winberg@paf.com

+358 405 729 888

Under 2017 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 116,5 miljoner euro och gjorde en vinst på 29,4 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.

Taggar:

Om oss

Paf är ett nordiskt spelbolag som grundades 1966 på Åland för att generera vinst till samhällsnyttiga ändamål. Vi blev ett av de första spelbolagen online när vi 1999 tog verksamheten till nätet. Många av Paf.coms spel har skapats av vår egen Games Studio och finns därmed bara hos oss. Vi är prisbelönta och branschledande inom ansvarsfullt spelande. Paf bedriver också fysisk spelverksamhet ombord på över 30 kryssningsfartyg på Östersjön och Nordsjön. Paf har cirka 400 anställda från över 30 olika länder och vi har kontor på Åland samt i Helsingfors, Stockholm, Riga, Tallinn, Oslo, Norrköping och Madrid. Paf (Ålands Penningautomatförening) licensieras och kontrolleras av Ålands landskapsregering. Under 2018 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 111,8 miljoner euro och gjorde en vinst på 24,6 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.