Lasse Holm gör schlagerspel för välgörenhet

Schlagerlegenden Lasse Holm tar med sig sina största hits och ger sig in i spelbranschen.
Tillsammans med det åländska spelbolaget Paf.com lanserar han Schlagerslotten med ledmotivet “Canneloni Macaroni”.

Lasse Holm kan det här med Schlager. Han har deltagit i Melodifestivalen otaliga gånger som kompositör och vunnit tävlingen hela fem gånger.

I Schlagerslotten, som har tagits fram av Pafs eget utvecklingsteam, finns en animerad Lasse Holm samt 7 av hans största hits (se faktaruta).

- Jag tycker att karaktären är jätteskön och charmig, säger Lasse Holm.

En anledning till att Lasse valt att samarbeta med Paf är att bolagets hela överskott går till samhällsnyttan. Dessutom viker han en del av vinsten från spelet till Ankarstiftelsen som hjälper utsatta barn, främst i Sydamerika. En check på 125.000 kronor är redan överlämnad (se bifogat foto där Lasse ger checken till Ankarstiftelsens grundare Börje Erdtman) och mer kommer det att bli.

- En annan anledning till att jag samarbetar med Paf är att de bryr sig om sina kunder. Spelbolagen bör bli bättre på att hjälpa spelarna att kontrollera sitt spelandet och där tycker jag att Paf är ett föredöme och står för något bra.

I en längre intervju på Pafs hemsida blir Lasse Holm mer personlig och berättar hur han lever och hur han vill dö. Han avslöjar också vad han har gemensamt med Max Martin och hur en meny från den lokala pizzerian blev till en odödlig hitlåt.

Klicka här för att läsa intervjun om du befinner dig i Sverige

Klicka här för att läsa intervjun om du befinner dig utanför Sverige.

Paf och Lasse Holm kommer bland annat att synas med Schlagerslotten i tv-reklam. Filmerna går också att se på Youtube.
Där finns även en film som lyfter fram välgörenheten som är kopplad till spelet.

I höstas lanserade Paf spelautomaten Sällskapsresan tillsammans med Lasse Åberg.
- Tack vare att vi är ett ansvarsfullt spelbolag som ger överskottet till goda ändamål får vi möjligheten att knyta till oss nöjesprofiler av den här kalibern, säger Pafs kommunikationsdirektör Anders Sims.
- Vi är förstås superglada över att få möjligheten att jobba med Lasse Holm i dessa Mellotider.

Lanseringen av Sällskapsresan utsågs nyligen till Nordens bästa spelkampanj 2017.

Lasse Holms låtar i Schlagerslotten:

Canneloni Macaroni (Framförd av Lasse Holm)

Främling (Carola Häggkvist)

Godmorgon (Chips / Kikki Danielsson)

Växeln hallå (Janne Lucas Persson)

Eloise (Arvingarna)

Bra vibrationer (Kikki Danielsson)

É dé det här du kallar kärlek (Lasse Holm & Monica Törnell)

För mer information kontakta:

Goran Ristic, marknadsdirektör, Paf
goran.ristic@paf.com
+358 (0)40 546 2080

Anders Sims, kommunikationsdirektör, Paf
anders.sims@paf.com

Lasse Holm, schlagerlegend
lasse.holm349@gmail.com
+ 46 (0)70 755 2875

Paf grundades på Åland 1966 med det tydliga uppdraget att generera och distribuera överskott till samhällsnyttiga ändamål. Det uppdraget är fortfarande syftet med Pafs verksamhet. I dag är Paf.com en internationell speloperatör med fler än 200 spel på internet inom spelkategorierna slots, kasino, poker, odds, bingo och lotterier. Paf bedriver också en omfattande fysisk spelverksamhet med omkring 1500 spelautomater och 55 spelbord ombord på fartyg i Östersjön och Nordsjön samt på Åland.

År 2016 omsatte Paf-koncernen 113,5 miljoner euro och genererade en vinst på 15,2 miljoner euro. Bidraget till samhällsnyttiga ändamål var 20 miljoner euro. Koncernen har närmare 400 anställda, huvudkontoret ligger i Mariehamn på Åland och kunderna finns bland annat i Finland, Sverige, Estland och Spanien. Paf är licensierade och kontrollerade av Ålands landskapsregering. Mer information finns på www.paf.com.

Om oss

Paf är ett nordiskt spelbolag som grundades 1966 på Åland för att generera vinst till samhällsnyttiga ändamål. Vi blev ett av de första spelbolagen online när vi 1999 tog verksamheten till nätet. Många av Paf.coms spel har skapats av vår egen Games Studio och finns därmed bara hos oss. Vi är prisbelönta och branschledande inom ansvarsfullt spelande. Paf bedriver också fysisk spelverksamhet ombord på över 30 kryssningsfartyg på Östersjön och Nordsjön. Paf har cirka 400 anställda från över 30 olika länder och vi har kontor på Åland samt i Helsingfors, Stockholm, Riga, Tallinn, Oslo, Norrköping och Madrid. Paf (Ålands Penningautomatförening) licensieras och kontrolleras av Ålands landskapsregering. Under 2018 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 111,8 miljoner euro och gjorde en vinst på 24,6 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.