Paf erhöll internationellt certifikat för hög informationssäkerhet

Paf erhöll ett bevis på att bolaget har en hög informationssäkerhet genom att erhålla ISO standarden ISO/IEC 27001:2013. Paf är det första bolaget på Åland som erhållit den internationellt erkända standarden.

- Vi är riktigt nöjda och glada för att vi lyckats erhålla ISO/IEC 27001:2013 certifikatet gällande informationssäkerhet. Informationssäkerhet är prioriterat på Paf och vi är väldigt måna om att skydda våra kunder och oss själva mot operationella-, IT- och cyber- säkerhetsrisker, säger Francois Maugis, IT-direktör och ansvarig för informationssäkerheten vid Paf.

För att erhålla certifieringen har det utförts ett gediget arbete inom Paf.

- Vi visste att processen kan ta uppemot tre år att genomföra men vi har haft ett dedikerat team som ibland jobbat både dag och natt för lyckas snabbt med arbetet, säger Francois Maugis.

Öppnar för framtida möjligheter

Certifieringen ger Paf bra möjligheter att klara av diverse framtida granskningar. Den kommer även att stärka Pafs profilering gentemot framtida samarbetspartners och myndigheter på olika marknader.

- Certifikatet ger den som granskar oss en snabbare och enklare möjlighet att se att vi på Paf har en mogen, välhanterad och verifierbar hantering av informationssäkerhet för framförallt våra kunder. Det är av yttersta vikt i vår bransch, säger Linda Mattsson, Compliance Manager (chef för regelefterlevnad).

Spelbolag på internet löper en högre risk än vanliga företag att utsättas för hackerattacker och bedrägeriförsök. Därför att det viktigt att Paf på bästa sätt skyddar sina kunder, anställda och företaget som helhet.

- Genom att införa en tuffare standardiserad riskhanteringsprocess så strävar vi efter att kunna hantera de risker som finns i branschen. Sen är det givetvis upp till oss själva att leverera och fortsatt utveckla en säker spelplats för våra kunder, säger Christer Fahlstedt vd för Paf.

För mer information kontakta:

Ludvig Winberg
Kommunkationschef

ludvig.winberg@paf.com
+358 405 729 888

Under 2017 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 116,5 miljoner euro och gjorde en vinst på 29,4 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.

Taggar:

Om oss

Paf är ett nordiskt spelbolag som grundades 1966 på Åland för att generera vinst till samhällsnyttiga ändamål. Vi blev ett av de första spelbolagen online när vi 1999 tog verksamheten till nätet. Många av Paf.coms spel har skapats av vår egen Games Studio och finns därmed bara hos oss. Vi är prisbelönta och branschledande inom ansvarsfullt spelande. Paf bedriver också fysisk spelverksamhet ombord på över 30 kryssningsfartyg på Östersjön och Nordsjön. Paf har cirka 400 anställda från över 30 olika länder och vi har kontor på Åland samt i Helsingfors, Stockholm, Riga, Tallinn, Oslo, Norrköping och Madrid. Paf (Ålands Penningautomatförening) licensieras och kontrolleras av Ålands landskapsregering. Under 2018 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 111,8 miljoner euro och gjorde en vinst på 24,6 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.