Paf förlänger avtalet med Tallink och Silja Line

Det åländska spelbolaget Paf tecknar nytt samarbetsavtal med rederiföretaget AS Tallink Grupp. Avtalet innebär att Paf fortsatt kommer att hantera kasino- och spelautomatverksamheten ombord på samtliga Tallink och Silja Line fartyg på Östersjön.

Tallink Grupps flotta utgörs av 18 fartyg som trafikerar sex linjer på Östersjön under varumärkena Tallink och Silja Line. Bolaget har 6800 anställda i Estland, Sverige, Finland, Lettland och Tyskland och transporterar mer än 9 miljoner passagerare årligen. Paf som nu förlänger avtalet med Tallink Grupp har hanterat kasino- och spelautomatverksamheten ombord på bolagets fartyg sedan 1997.

“Vi på Paf är naturligtvis väldigt stolta och glada att Tallink Grupp ger oss fortsatt förtroende som samarbetspartner. Avtalet är ett kvitto på att våra närmare 50 år som leverantör av land- och sjöbaserade spel, i kombination med vårt breda erbjudande inom onlinespel, gör oss till en erfaren och unik partner på den internationella spelmarknaden", säger Anders Ingves, VD på Paf.

Paf har sedan mer än 40 år haft ett nära samarbete med rederierna som bedriver färjetrafik på Östersjön. Idag erbjuder Paf säkra och underhållande penningspel i socialt ansvarsfulla miljöer ombord på totalt 25 fartyg på Östersjön. I spelutbudet ingår exempelvis kasinospel, spelautomater och bingo.

Avtalet mellan Paf och Tallink Grupp som trädde i kraft den 26 juni 2014 löper på fyra år.

För mer information kontakta:

Anders Ingves
Tel: +358 (0)20 791 2300
E-mail: anders.ingves@paf.com

E-mail: mattias.lindquist@paf.com

Taggar:

Om oss

Paf är ett nordiskt spelbolag som grundades 1966 på Åland för att generera vinst till samhällsnyttiga ändamål. Vi blev ett av de första spelbolagen online när vi 1999 tog verksamheten till nätet. Många av Paf.coms spel har skapats av vår egen Games Studio och finns därmed bara hos oss. Vi är prisbelönta och branschledande inom ansvarsfullt spelande. Paf bedriver också fysisk spelverksamhet ombord på över 30 kryssningsfartyg på Östersjön och Nordsjön. Paf har cirka 400 anställda från över 30 olika länder och vi har kontor på Åland samt i Helsingfors, Stockholm, Riga, Tallinn, Oslo, Norrköping och Madrid. Paf (Ålands Penningautomatförening) licensieras och kontrolleras av Ålands landskapsregering. Under 2017 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 116,5 miljoner euro och gjorde en vinst på 29,4 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.