Paf gjorde den bästa spelreklamen i Norden 2017

Det åländska spelbolaget Paf har vunnit EGR Nordics Awards i kategorin “Bästa Marknadsföringskampanj” för kommunikationen kring den nya spelautomaten Sällskapsresan.

I ansökan lyfte Paf fram det som gör Sällskapsresan-kampanjen speciell, vilket bland annat är följande:

●      Den bygger på ett marknadsspecifikt spel som Paf har utvecklat i sin egen spelstudio. Spelets tema är känt hos i stort sett hela den vuxna befolkningen i Sverige.

●      Paf samarbetar med en ikonisk, mycket trovärdig och i sammanhanget annorlunda ambassadör (Lasse Åberg).

●      En del av vinsten från spelet doneras till ett gott ändamål (Östersjön).

Viktiga kriterier när EGR-juryn* gjorde sin bedömning var bland annat att kampanjen kunde uppvisa kommersiell framgång och kreativitet samt innovation och originalitet.

- EGR-juryn är kompetent och har lång erfarenhet från olika delar av spelbranschen. Så det är roligt att de uppmärksammar ett spelbolag som valt att inte flyta med strömmen, säger Pafs kommunikationsdirektör Anders Sims.

- Den här utmärkelsen är ett fint erkännande för oss som jobbar på Paf och den ger oss ytterligare självförtroende i satsningen på att växa på den svenska marknaden.

Det är hård konkurrens om uppmärksamheten på den svenska spelmarknaden. Sällskapsresan är ett bra exempel på hur Paf profilerar sig i Sverige.

- Vi konkurrerar inte genom att erbjuda stora välkomstbonusar som många av våra konkurrenter. Istället erbjuder vi en annorlunda upplevelse och unika produkter, vilket har visat sig vara ett bra vägval eftersom våra kunder blir lojala, säger Pafs marknadsdirektör Goran Ristic.

Bildmaterial och mer info om Sällskapsresan och samarbetet med Lasse Åberg finns här:

* Länk till EGR Nordics Awards 2018 och information om juryn och dess process: https://egrnordicsawards.awardstage.com/#Judging

Paf var nominerat i sex kategorier på galan EGR Nordics Awards som hölls på Malta torsdagen den 18 januari.

I det bifogade fotot från galan syns Goran Ristic med prispokalen omgiven av Paf-kollegor.

För mer information kontakta:

Anders Sims, kommunikationsdirektör, Paf
anders.sims@paf.com

Goran Ristic, marknadsdirektör, Paf
goran.ristic@paf.com
+358 (0)40 546 2080

Paf grundades på Åland 1966 med det tydliga uppdraget att generera och distribuera överskott till samhällsnyttiga ändamål. Det uppdraget är fortfarande syftet med Pafs verksamhet. I dag är Paf.com en internationell speloperatör med fler än 200 spel på internet inom spelkategorierna slots, kasino, poker, odds, bingo och lotterier. Paf bedriver också en omfattande fysisk spelverksamhet med omkring 1500 spelautomater och 55 spelbord ombord på fartyg i Östersjön och Nordsjön samt på Åland.

År 2016 omsatte Paf-koncernen 113,5 miljoner euro och genererade en vinst på 15,2 miljoner euro. Bidraget till samhällsnyttiga ändamål var 20 miljoner euro. Koncernen har närmare 400 anställda, huvudkontoret ligger i Mariehamn på Åland och kunderna finns bland annat i Finland, Sverige, Estland och Spanien. Paf är licensierade och kontrollerade av Ålands landskapsregering. Mer information finns på www.paf.com.

Om oss

Paf är ett nordiskt spelbolag som grundades 1966 på Åland för att generera vinst till samhällsnyttiga ändamål. Vi blev ett av de första spelbolagen online när vi 1999 tog verksamheten till nätet. Många av Paf.coms spel har skapats av vår egen Games Studio och finns därmed bara hos oss. Vi är prisbelönta och branschledande inom ansvarsfullt spelande. Paf bedriver också fysisk spelverksamhet ombord på över 30 kryssningsfartyg på Östersjön och Nordsjön. Paf har cirka 400 anställda från över 30 olika länder och vi har kontor på Åland samt i Helsingfors, Stockholm, Riga, Tallinn, Oslo, Norrköping och Madrid. Paf (Ålands Penningautomatförening) licensieras och kontrolleras av Ålands landskapsregering. Under 2018 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 111,8 miljoner euro och gjorde en vinst på 24,6 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.