Hemmabio på resan med ny flexibel spelare

Hemmabio på resan med ny flexibel spelare DVD-LX9 heter Panasonics nya portabla dvd-/sd-/cd-spelare. Möjligheterna till underhållning är många tack vare att spelaren är kompatibel för DVD, DVD-RAM, DVD-R, SD minneskort och CD-skivor. Med tuff design har den en 9 tums lcd-skärm som kan vinklas för att ge bästa möjliga perspektiv. Genom att sätta spelaren i en docka med högtalare får man en hemmabio - såväl hemma som på resan. Panasonics nya portabla spelare DVD-LX9 har ett stort användningsområde och stöder flera olika medier. Förutom att spela vanliga dvd-skivor kan alla inspelningar gjorda på en DVD-RAM, till exempel på en dvd med inspelning, spelas upp på DVD-LX9. Därutöver kan man använda ett SD minneskort för att föra över information till spelaren. Ett SD minneskort kan lagra stillbilder, rörliga bilder, musik och röstminne som enkelt kan spelas upp på DVD-LX9. Det går att spela både vanliga cd- skivor med musik och cd-skivor brända på en dator. Dessutom är spelaren HighMAT-kompatibel. DVD-LX9 låter användaren upptäcka allt roligt som den digitala världen har att ge - både hemma och på resan. Genom att ansluta den till den medföljande dockningsstationen och ett par högtalare fungerar den perfekt som ett hemmabiosystem. Och eftersom spelaren väger mindre än ett kilo är den enkel att bära med. DVD-LX9 är mångsidig också på andra sätt. Lcd-skärmen på 9 tum är ställbar för att användaren skall få en så bra tittarvinkel som möjligt. Från en meny på skärmen ser man bild-, film- och musikinnehåll och kan enkelt få fram den fil man söker. DVD-filmer, musik-cd, bilder tagna med en digital stillbildskamera, film inspelad med en digital videokamera, musik nedladdad från en dator - allt kan spelas på DVD-LX9. DVD-LX9 kommer i april. Ca-pris 18.000 kronor inkl. moms. Vridbar 9-tums lcd-skärm DVD-LX9 är utrustad med en högupplöst 9 tums widescreen VGA lcd-skärm (800 x 480 pixel) som är vinkelbar. Panasonics flytande kristall AI- teknik med aktiv system- och ljuskontroll ger klara och knivskarpa bilder. DVD-RAM Video Playback DVD-LX9 stöder DVD-RAM. Spela upp film inspelat på en dvd eller bilder tagna med en dvd-videokamera. Direktnavigation och Playlist Playback är två funktioner som går att utnyttja när man använder en DVD-RAM. Direktnavigeringen ger en programlista över skivans innehåll direkt på skärmen och med Playlist Playback kan man själv skapa en spelordning. Slot in för SD minneskort Genom att anslut ett SD minneskort till DVD-LX9 får man tillgång till alla olika typer av data som SD hanterar. Ett SD minneskort kan lagra musik (ACC/mp3-filer), digitala stillbilder (jpeg), digitala rörliga bilder (MPEG4), röstinspelning (G.726) med mera. Hemmabio med dockningsstation Skapa ett hemmabiosystem genom att ansluta DVD-LX9 till den medföljande dockningsstationen med högtalare. Dockningen tillåter Component Video Output så att man kan titta på högupplösta preggresive-scan-bilder 1) . Och den har en 5.1-ch Audio Out terminal, för anslutning till receiver och högtalare för att bygga ett fullskaliga hemmabiosystem. HighMAT-kompatibel HighMAT 2) -tekniken som är framtaget av Microsoft och Panasonic, gör det möjligt att skriva digital information på en dator 3) till ett inspelningsbart media. DVD-LX9 kan läsa HighMAT-data skrivet på en cd- skiva, inklusive bilder och musik, och visa innehållet i menyn på lcd- skärmen. Om man placerar musik, bilder och annat innehåll på en HighMAT- skiva, kategoriseras informationen efter filtyp för att ge ett lätt urval. Teknisk Specifikation Tv-system : PAL625/50, PAL525/60, NTSC Formatstöd: DVD-Audio, DVD-Video, DVD-RAM, DVD-R 4) , CD, CD-R/RW 5) , Video CD, HighMAT, WMA, MP3 6) , JPEG) LCD-skärm: 9 tums VGA widescreen Uppsleningstid: ca. 2,5 tim. (när ljusstryrkan är inställd på lägsta nivå) D/A- 54 MHz/10-bit omvandlareVideo: D/A-omvandlare 192 KHz/24-bit Audio: Uppspelning SD Ljud (AAC/MP3), Video (JPEG/MPEG4 7) ), minneskort: Röst (G.726) Ingång/Utgång: Video ut, 2-kanals Audio-utgång, Digital Audio utgång (Optical), Hörlursutgång Horisontell Mer än 500 linjer upplösning: Video S/N: 60 dB Frekvensomfång DVD-Audio (fs 192 KHz): 4 Hz - 88 KHz DVD-Video (fs 96 KHz): 4 Hz - 44 KHz CD/Video CD (fs 44.1 KHz): 4 Hz - 20 KHz Dynamik (CD): 97 dB Kraftkälla : AC100V-240V, 50 Hz/60 Hz Energiförbrukning 18 W (med medföljande PC-adapter) : Vikt exkl externt 1200 gram batteri: Storlek (b X h x 232 x 30,7 x 173,5 mm d): Dockningsstation Ingång/Utgång: Video-utgång, S-Video-utgång, Komponent Video-utgång för NTSC (Interlace out/Progressive out (Switchable)) 5.1-kanals Audio-utgång Tillhörande 2W + 2W högtalare: Energiförbrukning: 28W (spelande ansluten till huvudenhet) Vikt: 680 gram Storlek (b X h x 238 x 38 x 182 d) (mm): För vidare information kontakta: Panasonic Svenska AB Martin Eriksson / Produktchef Jenny Nilzon / Presskontakt Box 6060, 141 06 Kungens Kurva Tel: 08-680 26 00 E-mail: info@panasonic.se www.panasonic.se Kräver en TV som är kompatibel med progressive-scan- format. Endast för uppspelning på NTSC-skivor. High-Performance Media Access Technology "Microsoft plans to support HighMAT in the upcoming final release of the Windows MediaTM Player 9 Series and Windows Movie Maker 2, the digital video editing and publishing feature of Windows® XP. Windows Media, the Windows logo, HighMAT and the HighMAT logo are trademarks, or registered trademarks of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries". 1 This unit can play back Panasonic DVD-R discs recorded and finalized with a Panasonic DVD video recorder. It may not be able to be played back depending on the DVD-R disc and the recording condition. This unit can play CD-DA format audio CD-R and CD-RW. It may not be able to play some CD-R or CD-RW due to the condition of the recording. For contents recorded on CD-R/RW media from CDs for your personal use. Playability may vary depending on contents and discs. MPEG Layer-3 audio decoding technology licensed from Fraunhofer IIS and Thomson multimedia. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00370/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00370/bild.html Pictures

Om oss

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företagets konsoliderade netto omsättning under det senaste verksamhetsåret som slutade 31 mars 2011 var c:a 79 miljarder EUR. Bolagets huvudkontor har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:PC). Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se