Nya hemmabiosystem med smart underhållning

Nu lanserar Panasonic 6 nya hemmabiosystem med allt man kan önska av underhållning hemma i TV-soffan. Från avancerad bild- och ljudteknik som ger filmupplevelser som på en äkta 3D-biograf, till spännande nätverksfunktioner via Panasonics cloud baserade nätverkstjänst VIERA Connect. Och vilket system man än väljer får man en komplett anläggning med Smartphone-styrning, DLNA-kapacitet, tillgång till nätverk och digital anslutning av iPod/iPhone

Alla årets modeller är utrustade med Panasonics Cinema Surround, en unik ljudteknik som återger ljudet på samma sätt som i en riktig biograf. Några av dem har dessutom ett raffinerat 3D-surroundljud som med hjälp av Panasonics egenutvecklade teknik för riktningskontroll skapar hisnande 3D-effekter som upplevs komma från olika håll i rummet.

Den digitala förstärkardelen är utrustad med ett anti-jittersystem som utvecklats ur Panasonics välbeprövade MASH-teknik. Systemet eliminerar effektivt jitter och annan distorsion som annars kan påverka och störa det rena klara ljudet. Toppmodellen SC-BTT590 har dessutom försetts med avancerad DSP-teknik som i kombination med utvalda ljudkomponenter verkligen infriar alla högt ställda förväntningar. Hit hör till exempel högtalarkoner i bambu-/karbonkomposit, woofer-element med en slaglängd på hela 8 cm, extra kraftfulla högtalarmagneter och filmkondensatorer av mycket hög kvalitet.

Anslutning av iPod/iPhone blir snabb och enkel tack vare Digital Music Connection som också gör att överföringen till systemet blir helt digital och utan kvalitetsförluster.

Smart funktionalitet
Årets sortiment av hemmabiosystem med 3D Blu-ray har begåvats med en rad smarta och intuitiva finesser. Ett lysande exempel på detta är VIERA Connect, en cloudbaserad nätverksplattform som erbjuder underhållning på bred front – från sport och film till spel och annan kommunikation. VIERA Connect omfattar också sociala media som Twitter, Facebook, YouTube och Skype, så du kan se på film och samtidigt hålla kontakt med vänner och familj.

De nya hemmabiosystemen är kompatibla med appen Smartphone Remote Control som gör det enkelt och bekvämt att styra underhållningen med hjälp av din mobil/surfplatta genom att svepa över skärmen, till exempel för att skifta mellan olika källor, justera ljud- och bildinställningar mm – allt förpackat i ett attraktivt grafiskt gränssnitt. Det fungerar också utmärkt att använda smartphonen eller surfplattan som tangentbord för att enkelt söka efter filmer och annan underhållning, eller skriva uppdateringar t ex på Facebook.

De nya modellerna är utrustade med flera smarta nätverksfunktioner. Eftersom de är DLNA-kompatibla kan hela familjen uppleva och dela foto, musik och video och multimedia från olika rum i huset utan att störa varandra. Modellerna SC-BTT590, SC-BTT490, SC-BTT290 och SC-BTT282 är utrustade med inbyggd trådlös nätverksuppkoppling vilket gör att både VIERA Connect och andra funktioner som BD-Live fungerar utan extern WLAN-adapter eller långa LAN-kablar. Snyggt och smidigt!

Samma modeller har också dubbla HDMI-ingångar för installation med till exempel spelkonsol och digitalbox parallellt. Eftersom ingångarna är utrustade med en Standby Pass Through-funktion kan de anslutna enheterna användas även när hemmabiosystemet inte är påslaget.

De nya hemmabiosystemen kommer att introduceras löpande i butik under våren. Priserna är ännu ej fastställda.

För mer information, vänligen kontakta:
Jonas Eriksson
Nordic Product Sales Manager
Jonas.Eriksson@eu.panasonic.com

För lån av testprodukter kontakta:

Text 100
Anders Håll
anders.hall@text100.se

Text 100
Tamara Samadi
tamara.samadi@text100.se

För högupplösta bilder logga in på:

User: press
Password: panasonic09

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företagets konsoliderade netto omsättning under det senaste verksamhetsåret som slutade 31 mars 2011 var c:a 79 miljarder EUR. Bolagets huvudkontor har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:PC).

Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation,värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se