Panasonics förfinar plasmatekniken ytterligare med fyra nya modeller

Panasonics förfinar plasmatekniken ytterligare med fyra nya modeller Panasonic lanserar fyra nya plasmaskärmar i storleken 37-50 tum. Panasonic leder utvecklingen av plasmatekniken och introducerar en ny teknik för att ge bilden ännu bättre intensitet och ljus. - Upplevelsen av bildkvalitet är mycket individuell men de nya Plasmamodellerna ger ett djup och nyansrikedom som övertygar den mest kräsne, säger Jarle Ruud, produktchef på Panasonic. Den nya tekniken går ut på att plasmacellerna är placerade på ett sätt som ökar ytan för fosfor. De nya plasmaskärmarna är dessutom utrustade med en funktion (Super real Gamma system) som återger hela 1536 olika nyanser av gråskala vilket ger ett betydligt bättre djup i bilden och en märkbart förbättrad känsla i mörkare partier. Real Black Drive System ger en kontrast på 4000:1 vilket ger bättre bildkvalitet med bättre svärta. Det mänskliga ögats uppfattning av en bild påverkas av färgerna runt omkring. Panasonics teknologi Mach Enhancer Technology anpassar bilden så att objektets konturer blir optimalt för det mänskliga ögat. Med Multi-Function slots möjliggörs flexibla anslutningar till olika enheter. Två av de nya modellerna TH-50PHW7 och TH-42PHW7, har högupplöst bild och återger även de allra minsta detaljerna med 1 049 088 pixlar (50tum) och 786 432 pixlar (42tum). Tillsammans med HDMI-kortet återges DVD-bilder till 750p eller 1125i, bildformat som ger en betydligt högre upplösning jämfört med den konventionella signalen. Rekommenderade butikspriser ligger på: TH-37PW7 ca 33 000 SEK TH-42PW7 ca 36 000 SEK TH-42PHW7 ca 65 000 SEK TH-50PHW7 ca 75 000 SEK För ytterligare information vänligen kontakta: Jarle Ruud, produktchef, jarle.ruud@eu.panasonic.com, Tel: + 46 8 680 27 37 Camilla Skörd, presskontakt Sverige, camilla.skord@eu.panasonic.com, Tel: + 46 8 680 26 52 Fakta TH-50PHW7, TH-42PHW7 Högupplöst bild för extrem detaljrikedom Förbättrad gråskala för större nyansrikedom Kontrast: 3000:1 Pixels: 1366 x 768 (50"), 1024 x 768 (42") Gråskalering, antal steg: 1536 Kan använda HDMI-anslutning: Ja (tillbehör) TH-42PW7, TH-37PW7 Högupplöst bild för extrem detaljrikedom Förbättrad gråskala för större nyansrikedom Kontrast: 4000:1 Pixels: 854 x 480 Gråskalering, antal steg: 1536 Kan använda HDMI-anslutning: Ja (tillbehör) Om Panasonic Matsushita Electric Industrial Co. Ltd är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter med framträdande varumärken som Panasonic, National, Technics och Ramsa. Företaget omsätter totalt 600 miljarder SEK och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt och Paris. Panasonic NordicAB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Det nordiska bolaget omsätter ca 2 miljarder SEK per år och har ca 120 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, HiFi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/09/20041108BIT21450/bild.html Bilder

Om oss

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företagets konsoliderade netto omsättning under det senaste verksamhetsåret som slutade 31 mars 2011 var c:a 79 miljarder EUR. Bolagets huvudkontor har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:PC). Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se