Panasonics nya modeller ger ännu bättre bild och snabbhet inom LCD-TV

Panasonics nya modeller ger ännu bättre bild och snabbhet inom LCD-TV Panasonic satsar stora resurser på att utveckla LCD-tekniken för TV. Nu presenteras tre helt nya LCD-TV. Samtliga är utrustade med den senaste bildtekniken som ger extremt snabb bildbehandling och aktiv kontroll av ljus, kontrast och gamma, vilket resulterar i bättre detaljåtergivning, större djup och verkligt naturtrogna bilder. Panasonics bildteknik ger skarpa, klara bilder med hög kontrast och fantastiska färger. Det justerbara bordsstativet, Swivel/Tilt stand, gör att det är lätt att se bilden i stora delar av rummet och det inbyggda stereoljudsystemet höjer upplevelsen ytterligare. Tekniken är utvecklad för att klara snabba rörelser med en bildbehandling på bara 16 millisekunder (Quick Motion Picture Response). Den aktiva kontrollen av kontrasten och gamman styrs automatiskt genom att den inkommande bildsignalen anpassas i realtid (Active Contrast/Gamma Control). Även ljusstyrkan förbättras och skillnaden blir stor jämfört med vanliga LCD-TV som ofta saknar förmågan att ge korrekt svärta. - Bilden blir tydlig med en svårslagen detaljåtergivning, svärta och nyansrikedom. När man ser och jämför är skillnaden uppenbar, säger Jarle Ruud på Panasonic. Tekniken med Active Light Control ökar kontrasten genom anpasning av ljusstyrkan. De nya modellerna har storleken 20 tum (TX-20LB30 och TX-20LA2) i 4:3 format samt 22 tum (TX-22LX2) i 16:9 format. Rekommenderade butikspriser är följande: TX-20LB30 -ca 15 000 SEK TX-20LA2 -ca 12 000 SEK TX-22LX2 -ca 18 000 SEK För ytterligare information vänligen kontakta: Jarle Ruud, produktchef, jarle.ruud@eu.panasonic.com, Tel: +46 8 680 27 37 Camilla Skörd, presskontakt Sverige, camilla.skord@eu.panasonic.com, Tel: 08-680 26 52 Om Panasonic Matsushita Electric Industrial Co. Ltd är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter med framträdande varumärken som Panasonic, National, Technics och Ramsa. Företaget omsätter totalt 600 miljarder SEK och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt och Paris. Panasonic NordicAB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Det nordiska bolaget omsätter ca 2 miljarder SEK per år och har ca 120 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, HiFi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/04/20041104BIT20270/bild.html Bilder

Om oss

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företagets konsoliderade netto omsättning under det senaste verksamhetsåret som slutade 31 mars 2011 var c:a 79 miljarder EUR. Bolagets huvudkontor har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:PC). Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se