Revolutionerande prestanda i ny rakapparat

Revolutionerande prestanda i ny rakapparat Nu lanserar Panasonic en helt ny typ av rakapparat. Pro-Curve heter den nya serien där ledstjärnan ES8093 är den mest flexibla rakapparaten på marknaden just nu. Med unika funktioner som ett vinkelbart rakhuvud, extra vassa knivblad och världens högsta varvtal garanteras man en supereffektiv och skonsam rakning. Apparaten är vattentålig och kan användas både i vatten och med rakskum. ES8093 är den första rakapparaten där huvudet är svängbart åt alla håll - uppåt, nedåt, bakåt, framåt, åt höger och åt vänster. Tack vare flexibiliteten följer skärbladet ansiktskonturerna bättre och kommer närmare huden än traditionella apparater. Världens vassaste kniv och högsta varvtal För att rakapparaten skall skära av skäggstråna så nära roten som möjligt gäller det att få en så låg vinkel på knivarna som möjligt. På ES8093 har man lyckats få en 30-gradig vinkel på innerknivarnas framkant, till skillnad från tidigare 60 grader. Rakning blir påtagligt knivvass och tät. Den linjära motorn arbetar med 13.000 skär per minut, vilket ger extremt snabba knivrörelser. Det betyder att man behöver föra bladen färre gånger över kinden, något som bland annat minskar risken för hudirritation. Det höga varvtalet bibehålls även om batteriet börjar ta slut och sätter till och med in extra kraft vid rakning av mycket tjocka skäggstrån. Används med fördel i vatten Panasaonic har ett uppskattat koncept som heter Wet & Dry som finns på modellerna i Pro-Curve-serien. Det innebär att rakapparaten tål väta. Den går att ha i duschen och kan användas med eller utan raklödder. Rengöringen blir enkel och hygienisk eftersom man kan skölja rakapparaten direkt under rinnande vatten. Ergonomisk design Förutom de tekniska finesserna har man arbetat med apparatens ergonomiska utformning. Formen är anpassad efter handens grepp. Den inpressade och halkfria ytan gör att rakapparaten inte halkar ur handen när man tvättar den med vatten. Även tyngdpunkten i apparaten är exakt uträknad för att få balans vid rakning. Förutom alla unika finesser presenterade ovan är ES8093 utrustad med en trimsax som skjuts upp när den skall användas. På apparaten finns dessutom en lcd-display som tydligt visar hur lång raktid man har kvar. Effektiv batteritid är 45 minuter. Att snabbladda apparaten tar 5 minuter, då räcker det till cirka en rakning. En fulladdning tar endast en timme. Ca-pris 1995 kr inkl.moms Teknisk information · Det mest flexibla svängbara rakhuvudet · Vassaste innerknivar med 30º · Snabbaste direkta linjärmotordriften med 13.000 v/min · Ergonomisk design · Funktion för turborengöring · LCD-displayen visar: Indikator med 10-procentssteg för återstående batteri Påminnelse om rengöring Påminnelse om rengöring med ljudvibrationer Indikator för laddningsstatus · System för induktionsladdning · Uppskjutbar trimsax · Knivar för twin-gatespår · 1-timmes laddning · 45 minuters användningstid · Universalspänning För vidare information kontakta: Panasonic Nordic AB Kim Nyholm / Produkchef vitvaror Jenny Nilzon / Presskontakt Box 6060, 141 06 Kungens Kurva Tel: 08-680 26 00 E-mail: info@panasonic.se www.panasonic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00360/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00360/bild.html Pictures

Om oss

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företagets konsoliderade netto omsättning under det senaste verksamhetsåret som slutade 31 mars 2011 var c:a 79 miljarder EUR. Bolagets huvudkontor har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:PC). Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se