Pareto Öhman renodlar verksamheten

Pareto Öhman renodlar sin verksamhet och avyttrar affärsområdet Cross Asset Sales till E. Öhman J:or Capital AB, ett bolag inom Öhmankoncernen. Cross Asset Sales, som etablerades under 2011, har bland annat emitterat warranter och certifikat, arrangerat och sålt strukturerade produkter samt agerat market maker i derivatinstrument. Avyttringen är en del av överenskommelsen som träffades mellan Pareto Securities och Öhman i samband med Pareto Securities förvärv av Pareto Öhman i september 2011.

Pareto Öhmans verksamhet är efter avyttringen inriktad mot kapitalanskaffningar, både inom skuld och eget kapital. Pareto Öhman kommer även fortsättningsvis att erbjuda investeringstjänster, analys och handel med räntebärande instrument, aktieanalys och aktiemäkleri samt rådgivning inom corporate finance.

För mer information kontakta:

Mats Carlsson, CEO, Pareto Öhman AB, +46 8 402 52 86

mats.carlsson@paretoohman.se

Pareto Öhman AB (Pareto Öhman) är en del av Pareto Securitiesgruppen. Pareto Öhman är en oberoende svensk investmentbank med fokus på den nordiska marknaden. Pareto Öhman erbjuder svenska och utländska institutioner, företag och privatpersoner investeringstjänster inom aktie- och derivatmäkleri, handel med räntebärande instrument, aktieanalys samt rådgivning inom corporate finance. Pareto Securitiesgruppen har nu totalt ca 370 anställda med huvudkontor i Oslo och kontor i Stockholm, New York, Singapore, Kristiansand, Stavanger, Bergen, Trondheim och Malmö.