PartnerTech utvald som exklusiv partner till Axis Communications

PartnerTech utvald som exklusiv partner till Axis Communications Tillväxtföretaget Axis Communications har valt PartnerTech som exklusiv tillverkningspartner i Sverige. Samarbetet, som innefattar tillverkning, slutmontering samt distribution av Axis samtliga Sverigeproducerade produkter, innebär en årlig omsättningsökning på cirka 40 miljoner kronor för PartnerTech. Det är i samband med att Axis Communications flyttar sitt distributionscenter till Lund som man väljer att fördjupa samarbetet. PartnerTech kommer att bemanna stora delar av centret, samtidigt som parterna via en djupare verksamhetsintegration kommer att kopplas närmare varandra. - Att samarbetet med Axis fördjupas på det här sättet känns både hedrande och stärkande, säger Mikael Jonson, VD på PartnerTech. I vår strategi ligger en strävan efter att hela tiden följa med och stödja våra kunder när de förändras och utvecklas, precis på det sätt som nu sker med Axis. - År 2002 utsåg vi PartnerTech till "Årets leverantör" med motiveringen att de lever upp till våra krav på leveranssäkerhet, kvalitet, flexibilitet och god service, säger Jörgen Lindquist, vVD, Axis Communications. Därför kändes det naturligt att valet av tillverkningspartner i Sverige föll på dem. Tillverkningen av Axis Communications produkter i Sverige sker fortsättningsvis vid PartnerTechs tillverkningsenhet i Vellinge. För att skapa möjlighet för ett logistiskt optimalt upplägg kommer en del av slutmonteringen att förläggas till distributionscentret i Lund. För ytterligare information: Mikael Jonson, VD PartnerTech AB, tfn. 070-678 10 01. Jörgen Lindquist, vVD Axis Communications AB tfn. 046-272 18 00. PartnerTech utvecklar och tillverkar på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena telekommunikation, informationsteknologi, verkstadsindustri och medicinsk teknik. Företaget har cirka 1 350 medarbetare och är noterat på O-listan vid Stockholmsbörsen.(www.partnertech.se) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00370/wkr0002.pdf