Paynova lanserar sitt krediterbjudande i fysisk miljö

Paynova utökar sin affär med SJ och lanserar sitt krediterbjudande i fysisk miljö, dvs ombord på tågen. Leveransen kommer att ske i nära samarbete med SJs kassaleverantör Extenda Retail då Paynovas kreditlösning blir integrerad i deras lösning Retail Suite.

Paynova utökar sin affär med SJ genom att erbjuda SJ Privatkonto ombord på tågen. SJ Privatkonto innebär att resenärer kan samla sina köp ombord på tågen och erhålla en månadsfaktura. Leverans av tjänsten planeras ske under andra kvartalet 2019. Detta krediterbjudande möjliggörs genom att Paynovas kreditlösning blir integrerad i kassaleverantören Extenda Retails lösning Retail Suite.

-”Vi ser att efterfrågan av online-betalningar i fysisk miljö ökar. Detta drivs främst av konsumenters krav om e-handelsliknande kundresor oberoende säljkanal. Paynovas kundpaketerade online betallösningar lämpar sig mycket väl för omnikanal och för företag som är måna om sitt varumärke och vill kunna påverka kundresan. Paynova ser detta starkt växande segment som strategiskt viktigt” säger David Larsson, sälj- och marknadschef Paynova.

daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66

David Larsson, VP Sales & Marketing, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

Informationen lämnades för offentliggörande den 20 december 2018 kl. 08:00 CEST.