PAYNOVAS SÄLJCHEF KÖPER AKTIER

Paynovas försäljnings- och marknadschef, David Larsson, har köpt ytterligare 3,5 miljoner aktier och är nu en av Bolagets större ägare.

David har varit på plats sedan i somras och kommer närmast från Mekonomen där han varit CFO/VD för Norden och sedermera COO för Mekonomen Group. Innan dess arbetade han 16 år på Microsoft som CFO, marknads- och produktdirektör samt strategichef inom Sverige, Norge och Latinamerika. David har sina rötter i Dalarna och startade sin karriär inom Hemköp.

Det är ett kraftbevis att David ökar sitt innehav i Paynova och blir en av Bolagets större ägare. Alla i ledningen har antingen aktier eller optioner i Bolaget och det totala ägandet uppgår nu till ca 10%. Detta visar tydligt ledningens övertygelse om att marknaden behöver en partner för sin betallösning som är 100% transparent och finns till för handlarens bästa i alla lägen, säger Daniel Ekberger, VD Paynova.

Det är viktigt för handlare att själv ta kontroll över sin kundresa och utöver det även öka sin intäkt och vinst. Efter dialog med många handlare är jag nu än mer övertygad om att vårt erbjudande är rätt. Jag är imponerad över vad nya Paynova har åstadkommit på kort tid och ser fram mot att vara del i denna tillväxtresa. Nu åker vi! , säger David Larsson, Sälj- och marknadschef Paynova.

Daniel Ekberger, VD, Paynova AB
Daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66

David Larsson, Försäljnings- och marknadschef
David.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06