Anders Elfner ny vice VD i Peab

Anders Elfner ny vice VD i Peab Anders Elfner, 47 år, tillträder 2003-04-01 befattningen som vice VD i Peab AB och han kommer därmed att ingå i Peabs koncernledning. Anders arbetsuppgifter blir att övergripande arbeta med produktion och marknad inom Peabs svenska byggverksamhet med speciellt fokus på Stockholm, Mälardalen och Norrland. Anders Elfner har tidigare arbetat inom Skanska bland annat som ansvarig för Stockholmsverksamheten och även som chef för Skanska Sverige. - Anders Elfner har lång erfarenhet av entreprenadverksamhet, och han kommer att bli en betydande förstärkning i vår organisation. Nu ökar Peabs konkurrenskraft ytterligare i den viktiga Stockholms- och Mälardalsregionen, säger Peabs VD Mats Paulsson i en kommentar. För ytterligare information kontakta: Göte Brännvall, vice VD Peab 0733-37 10 04 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00360/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.