Brinovas utdelningsprospekt offentliggjort

Utdelningsprospektet avseende Brinova offentliggjort Styrelsen i Brinova Fastigheter AB har offentliggjort prospektet avseende utdelning och notering av aktier i Brinova. Prospektet finns tillgängligt på www.peab.se och www.brinova.se Utdelning och notering av Brinova kommer att ske under hösten 2003 enligt följande tidplan: 10/10 Sista dagen för handel i Peab med rätt till aktieandelar i Brinova 13/10 Peab noteras exklusive rätt till aktieandelar i Brinova 15/10 Avstämningsdag för erhållande av aktieandelar i Brinova 20/10 - 4/11 Handel med aktieandelar i Brinova 20/10 - 7/11 Anmälningsperiod 20/11 Beräknad första dag för notering av Brinovas B-aktie på Stockholmsbörsens O-lista Den tryckta versionen av prospektet kommer att distribueras till Peabs aktieägare med början den 17 oktober 2003. För ytterligare information kontakta: Jesper Göransson, Finanschef Peab 0733 37 10 13 Gösta Sjöström, Informationschef Peab 0733 37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031006BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031006BIT00550/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.