Konkurrensverkets stämningansökan i asfaltmålet

Konkurrensverkets stämningsansökan i asfaltmålet Konkurrensverket har idag presenterat sin stämningsansökan i asfaltmålet. Peabs förhållningssätt har sedan Konkurrensverkets undersökning inleddes 2001 varit att biträda myndigheterna i deras utredning. Stockholms Tingsrätt kommer att pröva Konkurrentverkets talan i frågan om överträdelser mot konkurrensreglerna. Peab kan som tidigare meddelats inte utesluta medverkan i asfaltkarteller. Under de närmaste dagarna kommer Peab att analysera stämningsansökan och lägga grunden för sin inställning i målet. Frågan om reserveringar för eventuella konkurrensskadeavgifter kommer då att utvärderas. För ytterligare information kontakta: Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med ca 19 miljarder i omsättning och 11 000 anställda. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Aktien är noterad vid Stockholmbörsen. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/21/20030321BIT00970/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/21/20030321BIT00970/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.