Nya projekt till Peab i Norge

Nya projekt till Peab i Norge Peab har fått uppdraget att bygga ett nytt parkeringshus i Nydalen i Oslo. Beställare är Avantor och kontraktssumman uppgår till 35 Mnok. Uppdraget är en totalentreprenad med byggstart i november 2000 och byggtiden är beräknad till fem månader. Peab skall även i samarbete med OBOS, en betydande aktör på den norska bostadsmarknaden, bygga 77 nya lägenheter i centrala Oslo. Uppdraget är en totalentreprenad med en kontraktssumma på 63 Mnok. Arbetet har påbörjats och det beräknas vara klart i februari 2002. För ytterligare information kontakta: Magne Öjen, prosjektchef Peab 0047-23 30 30 64 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00550/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 53 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.