Peab bygger aktivitetscenter i Oslo

Peab bygger aktivitetscenter i Oslo Peab har fått uppdraget att bygga ett kultur- och aktivitetscenter i Oppegård, strax söder om Oslo. Beställare är Oppegårds kommun och kontraktssumman uppgår till 181 miljoner norska kronor, vilket motsvarar ca 200 miljoner svenska. Aktivitetscentrat skall bli en mötesplats med bibliotek, kulturskola, äldrecenter, undervisningslokaler för invandrare, kafé, utställningslokaler, teater, bio med mera. Uppdraget är en förtroendeentreprenad, som skall påbörjas i januari 2004 och beräknas vara klart i november 2005. För ytterligare information kontakta: Ole Martin Stensrud, Projektansvarig Peab + 47 233 030 50 Gösta Sjöström, Informationschef Peab 0733 37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/09/20031209BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/09/20031209BIT00340/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.