Peab bygger äldrebostäder i Göteborg

Peab bygger äldrebostäder i Göteborg Peab har fått i uppdrag att bygga sammanlagt 192 nya äldrebostäder i centrala Göteborg. Det rör sig om två totalentreprenader med Stiftelsen Göteborgs Sjukhem och Medic Hus AB som beställare. Den sammanlagda kontraktssumman uppgår till 110 Mkr. Arbetena har påbörjats och de beräknas vara färdigställda under våren 2002. För ytterligare information kontakta: Peter Hårte, regionchef Peab 070-568 17 40 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00350/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 53 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.