Peab bygger åt Rolls Royce

Peab bygger åt Rolls Royce Peab har fått uppdraget att genomföra ombyggnaden av de kontors- och verkstadslokaler, där Rolls Royce bedriver sin tillverkning på Gustavsvikområdet i Kristinehamn. Beställare är Rolls Royce AB och kontraktssumman uppgår till cirka 20 miljoner kronor. Arbetet omfattar bland annat gjutning och formning av nya fundament till den befintliga maskinhallen. Verkstaden, som är den enda av sitt slag i Sverige, tillverkar motorer (wateryet-aggregat) till fartygsindustrin. Ombyggnadsarbetet har påbörjats och det beräknas vara färdigställt under augusti 2002. För ytterligare information kontakta: Mats Carlefalk, arbetschef Peab 070-634 23 60 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00790/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00790/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.