Peab bygger bostäder i Stockholm

Peab bygger bostäder i Stockholm Peab har fått uppdraget att i en första etapp bygga 50 nya lägenheter i centrala Tumba i Stockholm. Beställare är Brf Kronan och kontraktssumman uppgår till 87 mkr. Lägenheterna beräknas vara klara för inflyttning under hösten 2004. I centrala Tumba skall Peab dessutom bygga garage, vägar, rondeller till ett värde av 19 mkr. Peab har även fått uppdraget att bygga 187 nya studentlägenheter i Huddinge. Beställare är TomtbergaHuge Fastigheter och kontraktssumman uppgår till 80 mkr. Uppdraget är en totalentreprenad som har påbörjats och som beräknas vara klara i september 2004. För ytterligare information kontakta: Tomas Anderson, divisionschef Peab 070-634 49 94 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/06/20030306BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/06/20030306BIT00070/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.