Peab bygger järnvägsbroar åt Botniabanan

Peab bygger järnvägsbroar åt Botniabanan Peab har fått uppdraget att bygga två järnvägsbroar i Örnsköldsviks kommun åt Botniabanan. Den ena bron skall uppföras vid den blivande stationen i Husum norr om Övik och den andra i Kasa vid E4 mellan Övik och Husum. Beställare är Botniabanan AB och den sammanlagda kontraktssumman uppgår till 80 mkr. Arbetena har påbörjats. För ytterligare information kontakta: Tord Ingelsson, arbetschef Husum 070-224 45 90 Anton Linder, arbetschef Kasa 070-559 20 81 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00320/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 16 000 anställda och en omsättning på cirka 55 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.