Peab bygger lägenheter i Svedala

Peab bygger lägenheter i Svedala Peab har fått uppdraget att bygga 101 nya hyreslägenheter i Svedala. Beställare är Bostads AB Svedalahem och kontraktssumman uppgår till 125 Mkr. Uppdraget är en totalentreprenad som har påbörjats och inflyttning beräknas ske under hösten 2004. För ytterligare information kontakta: Åke Larsson, arbetschef Peab 0733-37 41 34 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/16/20030516BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/16/20030516BIT00470/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.