Peab bygger motorväg i Dalarna

Peab bygger motorväg i Dalarna Peab har fått uppdraget att anlägga 12 kilometer ny motorväg mellan Falun och Ornäs. Beställare är Vägverket och kontraktssumman uppgår till cirka 300 Mkr. I kontraktet ingår även 12 broar, en trafikplats samt ombyggnad av befintliga lokala vägar. Arbetet skall påbörjas under hösten 2003 och det beräknas vara klart under hösten 2006. När entreprenaden är färdig, är hela vägsträckan mellan Falun och Borlänge tvåfilig motorväg. För ytterligare information kontakta: Tomas Larsson, avdelningschef Peab 0733 37 36 17 Gösta Sjöström, Informationschef Peab 0733 37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00350/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.