Peab bygger motorväg utanför Borås

Peab har fått uppdraget att bygga en etapp av riksväg 40 mellan Brämhult och Rångedala, strax öster om Borås. Kontraktssumman uppgår till 81 Mkr och beställare är Vägverket. I arbetet ingår att bygga fem kilometer fyrfilig motorväg, tre broar, grundförstärkningsarbeten samt ombyggnad av mindre vägar i anslutning till riksväg 40. Entreprenaden skall påbörjas under början av 2005 och den beräknas vara klar under hösten 2006. För ytterligare information kontakta: Thomas Larsson, avdelningschef Peab 0733-37 36 17 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.