Peab bygger ny skola på Gotland

Peab bygger ny skola på Gotland Peab har fått uppdraget att uppföra en ny skolbyggnad på Rickard Steffengymnasiet i Visby. Åtagandet innebär nybyggnad av ca 7.000 kvadratmeter och rivning av ca 3.000 kvadratmeter. Kontraktssumman uppgår till 85 miljoner och beställare är Gotlands kommun. Uppdraget är generalentreprenad som beräknas vara klar till höstterminsstarten 2002. För ytterligare information kontakta: Lars Åkerberg, arbetschef Peab 070-561 08 64 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00710/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00710/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.