Peab bygger nytt köpcentrum i Partille

Peab bygger nytt köpcentrum i Partille Peab har fått uppdraget att bygga ett nytt köpcentrum i Partille, strax öster om Göteborg. Beställare är Steen & Ström Sverige. Kontraktssumman uppgår till ca 500 mkr. Köpcentret kommer att ha en lokalyta på 40 000 kvadratmeter och det skall byggas på båda sidor av E20, med en affärsbro över motorvägen. Arbetet skall påbörjas i april 2004 och det beräknas vara klart under våren 2006. Uppdraget är en totalentreprenad. För ytterligare information kontakta: Kjell Lexbom, VD Steen & Ström Sverige 0705 75 02 43 Bengt Qvillberg, regionchef Peab 0733 37 33 00 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031219BIT00940/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031219BIT00940/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.