Peab bygger nytt vårdcentrum i Huskvarna

Peab bygger nytt vårdcentrum i Huskvarna Peab har fått uppdraget att bygga ett nytt vårdcentrum i Huskvarna. Beställare är Landstingsfastigheter och kontraktssumman uppgår till 100 Mkr. Arbetet beräknar man påbörja i december 2003 och färdigställa under hösten 2005. Det nya vårdcentrat skall bestå av barnmottagning, psykmottagning, familjecentral, apotek, vårdcentral mm. För ytterligare information kontakta: Anders Bergeling, Regionchef Peab 0733 37 46 00 Gösta Sjöström, Informationschef Peab 0733 37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00730/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.