Peab bygger P-hus i Norge

Peab bygger P-hus i Norge Peab har fått i uppdrag att bygga ett nytt parkeringshus med 700 p-platser i Lilleström, strax öster om Oslo. Uppdraget är en totalentreprenad och kontraktssumman uppgår till 192 miljoner NOK. Beställare är ROM Eiendoms Utvikling AS, som är ett dotterföretag till Norges Statsbaner, NSB. Arbetet har påbörjats och det beräknas stå färdigt under våren 2003. För ytterligare information kontakta: Frode Flom, arbetschef Peab 0047 6381 4881 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00290/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00290/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.