Peab bygger Stockmann Center i Riga

Peab bygger Stockmann Center i Riga Peabs dotterföretag J.O.Z. Peab Group har fått uppdraget att vara huvudentreprenör vid uppförandet av köp- och nöjescentrat Stockmann Center i Riga. Beställare är den finskägda detaljhandelskedjan Stockmanns. Peabs kontraktssumma uppgår till 89 Mkr och den totala investeringen är på 370 Mkr. Arbetet har påbörjats och det beräknas vara klart hösten 2003. För mer information, kontakta: Andris Zarins, VD AZ-bygg 018-12 42 32 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00610/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 53 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.