Peab bygger studentlägenheter i Kista

Peab bygger studentlägenheter i Kista Peab har fått uppdraget att bygga 144 studentlägenheter i Kista utanför Stockholm. Projektet, som kallas Kista Campus, uppföres med prefabricerade husmoduler på cirka 25 kvadratmeter i en by med 12 tvåvåningshus. Byggtiden är beräknad till fem månader med start i juni månad 2000 och lägenheterna skall således vara inflyttningsklara under höstterminen. Beställare är AB Svenska Bostäder och kontraktssumman uppgår till 37 mkr. Arbetet skall utföras av Peabs dotterföretag Kungsfiskaren. För ytterligare information kontakta: Anders Arvfén, arbetschef Peab 08-799 25 00 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00710/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.