Peab bygger ut Kolbäcksleden i Umeå

Peab har uppdraget att genomföra en omfattande ombyggnad av E 12 vid Kolbäcksleden i Umeå. Projektet utgörs till största delen av en ombyggnad av Kolbäcksleden till fyrfältsväg, fem cirkulationsplatser, en planskild trafikplats, två vägbroar med mera. Beställare är Trafikverket (en sammanslagning av Vägverket och Banverket) och kontraktssumman uppgår till 229 Mkr. Arbetet kommer att påbörjas inom kort och det beräknas vara klart under hösten 2012. Uppdraget ingår i det så kallade Umeåpaketet För ytterligare information, kontakta: Anders Jonasson, regionchef Peab 0733 371800 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 371010 Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 april 2010 kl 08.30 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på www.peab.se