Peab bygger ut Mälardalens Högskola i Västerås

Peab bygger ut Mälardalens Högskola i Västerås Peab har utsetts till generalentreprenör för utbyggnaden av Mälardalens Högskola i Västerås. I uppdraget ingår bland annat att uppföra en ny huvudbyggnad, ett nytt bibliotek och en ny restaurang. Första spadtaget skall tas den 24 oktober 2000 och färdigställandet är beräknat till sommaren 2002. Beställare är Västerås Stad och den totala projektkostnaden uppgår till 380 Mkr. Peab har även fått i uppdrag att bygga 48 nya lägenheter för äldreboende i Västerås. Beställare är Byggnads AB Mimer och kontraktssumman uppgår till 36 Mkr. För ytterligare information kontakta: Lars Sigmundsson, arbetschef Peab 070-644 20 40 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT00740/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT00740/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 53 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.